Seks a ćwiczenie mięśni Kegla

Nazwa mięśni Kegla, czyli mięśni zlokalizowanych w dnie miednicy, wzięła się od nazwiska lekarza medycyny Arnolda Henry’ego Kegla, który zaproponował naukowe metody rehabilitowana tychże mięśni. Większość kobiet tak naprawdę, nie odczuwa na co dzień ich istnienia. Niemniej jednak część spośród nich w okresie okołoowulacyjnym albo przed miesiączką odczuwa niezbyt przyjemne napięcie wymienionych mięśni. Znajdują się one na dnie miednicy, a ich najważniejsze zadanie stanowi utrzymanie wewnętrznych organów, takich jak chociażby: kanał odbytu, odbytnica, narządy płciowe czy też pęcherz moczowy w odpowiednim umiejscowieniu. Utrzymanie ich we właściwej kondycji jest bardzo ważne podczas ciąży i porodu, jak również w czasie uprawiania seksu.  

Ciąża jest trudnym okresem dla mięśni Kegla

Jedną spośród sytuacji, które znacząco obciążają mięśnie Kegla, jest na pewno ciąża. Szczególnie rozciągająca się macica, stanowi przyczynę zwiększania się ich obciążenia. Niewłaściwe ich ćwiczenie, może być przyczyną przykrych skutków takich, jak wysiłkowe nietrzymanie moczu, na przykład na skutek śmiechu, kichania czy też kaszlu. W przypadkach skrajnych, może dochodzić do obniżenia się narządów czy też nietrzymania kału, a nawet i do zbyt wczesnego rozwarcia szyjki macicy, co może przyczyniać się do zbyt wczesnego porodu. Popuszczanie moczu może również wpływać negatywnie na psychikę i samopoczucie kobiety, na przykład wówczas, gdy tego typu sytuacje zdarzają się w towarzystwie innych osób. Warto zatem dbać o mięśnie dna miednicy, tym bardziej w czasie ciąży. W takim celu powinniśmy stosować się do paru wskazówek:

  • przynajmniej raz na dobę wykonujmy ćwiczenia w obrębie mięśni dna miednicy,
  • oddawajmy móc wówczas, kiedy odczuwamy taką potrzebę – nie wstrzymujmy moczu, ale nie możemy go także oddawać na zapas,
  • miejmy na uwadze konieczność wypijania minimum 2 litrów wody na dzień,
  • zadbajmy o własny układ trawienny – unikajmy zaparć,
  • w trakcie ciąży bądźmy aktywne, wykonujmy ćwiczenia dla kobiet ciężarnych, które prowadzone są przez trenerów personalnych.

Przykładowe ćwiczenia na mięśnie dna miednicy, które będą bezpieczne dla pań w ciąży, jak i w połogu możemy znaleźć w internecie. Podczas wykonywania ich kobiety w ciąży winny przestrzegać takich zasad, jak chociażby zachowywanie zupełnie naturalnego rytmu oddechów (nie można wstrzymywać powietrza), dobranie intensywności treningów do własnych możliwości czy też przyjmowanie właściwej pozycji.

Jak rozwijanie mięśni Kegla wpływa na życie seksualne?

Te niepozorne partie mięśniowe w dużym stopniu, mają wpływ na seksualne doznania kobiet. Dzieje się tak z uwagi na to, iż ścianki pochwy nie są nazbyt wrażliwe. To właśnie dzięki mięśniom dna miednicy i ich skurczom, poprawie ulega ukrwienie łechtaczki, która odpowiada za odczuwanie rozkoszy. Dlatego im bardziej wyćwiczone będą mięśnie, tym większa szansa na dłuższe, mocniejsze i częstsze orgazmy.

Kobiety regularnie dbające o ćwiczenia własnych mięśni dna miednicy i poszukujące inspiracji na urozmaicenie życia erotycznego, na pewno będą zainteresowane techniką kabazza, która nazywana jest pocałunkiem singapurskim. Pochodzi ona z Indii i opiera się na doprowadzaniu mężczyzn do orgazmów tylko za sprawą skurczy mięśni pochwy, przede wszystkim chodzi tutaj o opisywane mięśnie Kegla. Jest to dosyć trudna sztuka, niemniej jednak możliwa do wyuczenia. W wielu krajach odbywają się kursy metody kabazza, które mogą potrwać nawet do kilku miesięcy.

Jak powinien wyglądać trening?

Istnieje do najmniej kilka sposobów na ćwiczenie mięśni dna miednicy. Najważniejszy opiera się na wykonaniu ćwiczeń opracowywanych przez twórcę wymienionego treningu. W takim celu trzeba zacisnąć mięśnie w dnie miednicy na ok. 8-10 sekund, a później je rozluźniać. Na samym początku winno to nic około 5 powtórzeń w niewielkich odstępach czasowych. Później w miarę wzmocnienia mięśni, liczba powtórzeń może być stopniowo zwiększana do 25. W ciągu dnia zalecane jest wykonanie 3 serii ćwiczeń. Drugą metodą na wzmacnianie mięśni, będzie stopniowe ich napinanie, coraz silniej, aż do odczuwania ich maksymalnego napięcia. Wtedy trzeba je w identycznym tempie rozluźnić.

 

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *